Tips για αδυνάτισμα μετά τις Χριστουγιεννάτικες γιορτές

 

     Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, οι γιορτινές μέρες πέρασαν ευχάριστα, γρήγορα και όπως το συνηθίζει ο Έλληνας, με πολύ φαγητό και αλκοόλ. Στο τέλος αυτών των γιορτινών ημερών, συνειδητοποιούμε ότι έχουμε καταναλώσει περισσότερο φαγητό απ’ ότι συνηθίζουμε τις καθημερινές απλές μέρες και αρχίζουμε και προβληματιζόμαστε με τα κιλά που έχουμε βάλει, ότι μας στενεύει το παντελόνι, νιώθουμε δυσφορία, φούσκωμα και έχοντας απορία και ανυπομονησία πως θα χάσουμε γρήγορα αυτά τα παραπανίσια κιλά.

  •   Μη πέσετε στην παγίδα σε δίαιτες εξπρές για γρήγορη απώλεια βάρους. Η ασφαλής απώλεια βάρους ανα βδομάδα, σε συνδυασμό με διατροφή και άσκηση, καλό θα ήταν να μην υπερβαίνει τα 500-700γρ.

  •   Βάλτε ξανά στο καθημερινό σας πρόγραμμα, τα ενδιάμεσα σνακ (δεκατιανό και απογευματινό) ώστε να έχουμε σταθερή γλυκόζη αίματος από το πρωί μέχρι το βράδυ και να μπορούμε με αυτό τον τρόπο να κατευνάσουμε την πείνα μας μέσα στην ημέρα. Πού μας βοηθάει αυτό? Όταν τα επίπεδα γλυκόζης μέσα στην ημέρα είναι σταθερά, μας βοηθάει στο μεταβολισμό και στην απώλεια σωματικού βάρους.

  •   Διατηρείστε ένα ισορροπημένο εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής βασισμένο στη Μεσογειακή Διατροφή. Εντάσσουμε ξανά στο πρόγραμμα, τα λαδερά, τα όσπρια, τα ψάρια και μειώνουμε την πρόσληψη του κόκκινου κρέατος.

  •   Εφαρμόστε στη καθημερινότητά σας, το κυρίως γεύμα σας να είναι τις μεσημεριανές ώρες και το ελαφρύ γεύμα να είναι το βράδυ. Δείξτε στους συναδέλφους/φίλους σας το καλό παράδειγμα με ένα τάπερ στη δουλειά σας. Δεν είναι ντροπή.

  •   Μείνετε μακριά από συχνή κατανάλωση σε αλκοόλ και γλυκά. Συνίσταται μέτρια κατανάλωση σε αλκοόλ (1-2 ποτά/βδομάδα) και σε γλυκό (ένα μικρό γλυκό/βδομάδα).

  •   Ξεκινήστε ξανά το γυμναστήριο ή όποιο είδος άσκησης κάνατε προ εορτών. 3 με 4 φορές τη βδομάδα για μια ώρα είναι το ιδανικό για καρδιοαναπνευστικούς και καρδιαγγειακούς λόγους.

  •   Μη ξεχνάτε τη σωστή ενυδάτωση καθ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Όντας αφυδατωμένοι, δεν έχουμε ενέργεια, νιώθουμε το αίσθημα της κόπωσης και καταλήγουμε από αδυναμία να τρώμε και όχι να καταναλώνουμε υγρά, που αυτό έχει ανάγκη το σώμα μας εκείνη τη δεδομένη στιγμή.

  •   Αρχίστε να καταναλαβαίνετε τις ανάγκες του σώματός σας και να δίνετε βάση σε κάποια σημάδια που σας στέλνει όπως φούσκωμα, πρήξιμο, αδυναμία, ταχυκαρδία κ.α

 

Ζωή Α. Δημοσχάκη
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
210-6444806 ,  6975899858
zoidimo@gmail.com