Έχεις έντονη τριχόπτωση; Τι ευθύνεται, πώς θα την προλάβεις και ποια είναι η σωστή αντιμετώπιση;

H τριχόπτωση ή αλωπεκία μπορεί να είναι κληρονομική, να οφείλεται σε πιθανές αδιάγνωστες ασθένειες, αλλά και στην εποχικότητα. Προτού μιλήσεις με το γιατρό σου, δες τι σημαίνει η απώλεια μαλλιών και πώς μπορείς να την προλάβεις και να την αντιμετωπίσεις φυσικά.

Τα μαλλιά είναι ένα εξαιρετικά ευαίσθητο βαρόμετρο, καθώς είναι τα πρώτα που θα επηρεαστούν από κάποια δυσλειτουργία στον οργανισμό. Μια απλοϊκή απάντηση που έχουν δώσει οι επιστήμονες είναι ότι καθώς δεν χρειαζόμαστε τα μαλλιά για την επιβίωσή μας, αν ο οργανισμός πρέπει να διαλέξει αν θα μακρύνουν τα μαλλιά σου ή αν θα στείλει περισσότερο σε αίμα σε ζωτικά όργανα, η απάντηση θα είναι πάντα στην πλευρά της επιβίωσης.

 

Τι μπορεί να φταίει για την απώλεια μαλλιών

Τα φάρμακα που παίρνεις

Μπορεί να είναι πιθανός ένοχος για την απώλεια μαλλιών σου. Κάποιες θεραπείες για την ακμή, οι βήτα-αναστολείς (για υψηλή πίεση), τα αντικαταθλιπτικά αλλά και τα μη στεροϊδή αντιφλεγμονώδη έχουν συνδεθεί με τριχόπτωση σε κάποιους ασθενείς.

Έχεις έλλειψη σιδήρου

Για τις γυναίκες σε νεαρή ηλικία, πριν την εμμηνόπαυση, τα χαμηλά επίπεδα σιδήρου είναι ο νούμερο ένα παράγοντας για την τριχόπτωση. Η έμμηνος ρήση, η φτωχή διατροφή αλλά και ο τοκετός είναι οι κυριότεροι λόγοι της έλλειψης σιδήρου - τελευταία οι γιατροί συμπληρώνουν και την αδιάγνωστη κοιλιοκάκη ως πιθανό ένοχο (οι ασθενείς της οποίας έχουν δυσανεξία στη γλουτένη).

Καλές πηγές σιδήρου είναι το κόκκινο κρέας, ο κρόκος αυγού και τα πράσινα λαχανικά, όπως το σπανάκι. Η βιταμίνη C βοηθάει εξαιρετικά την απορρόφηση του σιδήρου, οπότε οι γιατροί συστήνουν να συνδυάζεις τρόφιμα που περιέχουν σίδηρο με ένα ποτήρι πορτοκαλάδα ή να βάζεις λεμόνι στο φαγητό.

Αν χρειάζεσαι συμπλήρωμα σιδήρου, ζήτησε από το γιατρό σου, για να σου συστήσει το ιδανικό για σένα. 

Πολυκυστικές ωοθήκες

Οφείλεται στις μεγάλες ποσότητες της ορμόνης τεστοστερόνης, που έχει ως αποτέλεσμα έντονη τριχοφυία στο σώμα, αλλά τριχόπτωση στο κεφάλι. Τα αντισυλληπτικά χάπια που πιθανότατα θα σου συστήσει ο γιατρός σου για τις πολυκυστικές ωοθήκες, θα βελτιώσουν και το πρόβλημα της τριχόπτωσης.

Έντονες δίαιτες

Υπάρχουν ενδείξεις ότι οι αυστηρές, στερητικές δίαιτες – ειδικά οι πρωτεϊνικές, που έχουν πολύ μικρές ποσότητες υδατανθράκων – μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα απώλεια μαλλιών.

Προβλήματα του θυρεοειδή

Ένα πρόβλημα στο θυρεοειδή αδένα (υπερθυρεοειδισμός ή υποθυρεοειδισμός) μπορεί να επηρεάσει το φυσικό χρόνο του κύκλου της τρίχας, αλλά όταν αντιμετωπίσεις φαρμακευτικά το πρόβλημα του θυρεοειδή, θα αναστραφεί τελείως και η τριχόπτωση.

 

Φυσικοί τρόποι να έχεις δυνατά και μακριά μαλλιά

Τι πρέπει να ξέρεις για τους φυσικούς τρόπους να αντιμετωπίσεις την τριχόπτωση.

Πάρε τα σωστά συμπληρώματα διατροφής

Αν θέλεις να πάρεις ένα συμπλήρωμα διατροφής με σκοπό να ενισχύσεις τα μαλλιά σου, καλό είναι να ξέρεις πρώτα τι χρειάζεσαι. Στο φαρμακείο θα βρεις ειδικά συμπληρώματα διατροφής για την ενίσχυση μαλλιών και νυχιών ή πολυβιταμίνες που θα ενισχύσουν τον οργανισμό σου, επομένως και τα μαλλιά σου. Ρώτησε το γιατρό σου τι σου προτείνει για να πάρεις αυτό που ταιριάζει σε σένα και χρειάζεται πραγματικά ο οργανισμός σου.

Φάε σωστά

Απόφυγε τις στερητικές δίαιτες και φρόντισε η διατροφή σου να περιλαμβάνει τις συνιστώμενες ημερήσιες ποσότητες βιταμινών, ιχνοστοιχείων και μετάλλων. 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών εποχής σε καθημερινή βάση είναι ο στόχος της ισορροπημένης διατροφής, ενώ αν έχεις έλλειψη σιδήρου οφείλεις να το φροντίσεις από τη διατροφή σου, και πιθανότατα με κάποιο συμπλήρωμα.

Άλλαξε το στυλ σου

Κοκαλάκια, τσιμπιδάκια, περμανάντ, βαφές, αλογοουρές και σίδερα ισιώματος ή για μπούκλες μπορούν να είναι οι πιθανοί ένοχοι της τριχόπτωσης, αφού ταλαιπωρούν πολύ τα μαλλιά. Αν δεις ότι έχει αδυνατίσει η τρίχα, καλό είναι να προσέξεις ώστε να μη σπάσει. Μην τα λούζεις υπερβολικά (οι ειδικοί συστήνουν 2 φορές την εβδομάδα) και απόφυγε το υπερβολικό βούρτσισμα.

Διαχειρίσου το άγχος

Το να νιώθεις ότι χάνεις τα μαλλιά σου, μπορεί να είναι πολύ ψυχοφθόρο και το άγχος μπορεί να αυξήσει την τριχόπτωση. Πριν αρχίσεις να ανησυχείς, δοκίμασε τους φυσικούς τρόπους να ενισχύσεις τα μαλλιά σου και τον οργανισμό σου και μίλησε με το γιατρό σου, καθώς εκτός από την εποχιακή τριχόπτωση, υπάρχουν και άλλες περίοδοι που είναι φυσιολογικό να χάνεις περισσότερα μαλλιά, όπως για τις γυναίκες η εμμηνόπαυση και το διάστημα μετά την εγκυμοσύνη.

 

Ήξερες ότι: Φυσιολογικά χάνουμε 100 με 150 τρίχες καθημερινά.